Dark & Light

Embracing the dark and the light in us all…

Οι 5 Θεες Μου! December 28, 2006

Filed under: Music — darkenlight @ 01:23am

Καθε φορά που με ρωτούν  τι μουσική ακούω έχω την απάντηση έτοιμη! “Ακούω τις 5 μου θεές!”…. Με κοιτάζουν απορημένα με αυτό το συνιθισμένο βλέμμα αγελάδας που παίρνει ο κάθε διπλανος μου όταν πετάω τα δικά μου (συνήθως μαργαριτάρια…!).

Εκεί αρχίζω να παίρνω το συνηθισμένο χαμόγελο του στυλ “Έχω ένα μυστικό κρυμμενο στης καρδιάς τα βάθη” και αρχίζω να τους βάζω να μαντεύουν ποιες είναι αυτές οι 5 θεές…. σε 2 λεπτά από την ώρα που θα συμβεί αυτό θα έχω ήδη τσακωθεί με τον/την φίλο/η μου γιατί τουλάχιστον ένα όνομα δεν τους αρέσει… κι εγώ μένω πάντα αγγούρι με το γνωστό ερώτημα “μα γιατίίί?”. Πρέπει να παραδεχτώ πως οι 5 μου θεές είναι αρκετά διαφορετικές μεταξύ τους. Όμως, έχουν ένα κοινό σημείο που κανείς μέχρι τώρα δεν έχει παρατηρήσει…. είναι και οι 5, εκτός από υπέροχες, των άκρων… Δλδ αποτελούν μειονότητα, είναι μοναδικές και κάνουν ό,τι γουστάρουν χωρίς να χάνουν τους οπαδούς τους… Είμαι περήφανος που τις έχω ανακαλύψει… έστω και κάπως αργοπορημένα μερικές!! ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ!!!!

Η πρώτη μου θεά είναι και η απόλυτη, η πιο προσιτή στον κόσμο, η έννοια του “Music For The Masses”, η (κατά τη γνώμη μου) μοναδική περίπτωση super-star που κάνει ότι θέλει και πάντα πουλάει, γενικότερα, η γυναίκα που άλλαξε 10.000 πρόσωπα στην καριέρα της και προβλέπεται να αλλάξει άλλα τόσα… Αυτή φυσικά είναι η………..

1) MADONNA

About: Έχει αυτό το χάρισμα να ξεχωρίζει, να συζητιέται από την αρχή της καριέρας της μέχρι σήμερα, να πουλάει και να κάνει συνέχεια διαφορετικά πράγματα χωρίς να της κοστίζει. Favourite Album: Το “Erotica” είναι το αγαπημένο μου κυρίως γιατί ήταν πολύ προχωρημένο για την εποχή του τόσο μουσικά όσο και σε στίχους! Top-3: No.3 “Human Nature”, No.2 “Gone”, No.1 “Bad Girl”

“Bad Girl”

Η επόμενη θεά μου είναι ένα τελείως αμφιλεγόμενο πρόσωπο, που είτε τη μισούν είτε την λατρεύουν. Είναι όμορφα εκκεντρική και η μουσική της έχει μια περίεργα ασυνάρτητη ισορροπία. Κάποιοι την λένε και ξωτικό… Ελάτε που δεν καταλάβατε ότι μιλάω για την…..

2) BJORK

About: Μου είχε κινήσει την περιέργεια όταν ανακάλυψα το πόσο λαμπρό κομμάτι είναι το “Bedtime Story” της Madonna. Έτσι μια πολύ αγαπημένη μου καθηγήτρια στο σχολείο μου δάνεισε τα 2 πρώτα της cd να τα ακούσω. Αρχικά σκεφτόμουν “ποιος θα άκουγε τέτοια τραγούδια?”. Με τον καιρό άρχισα να τη λατρεύω. Όταν δεν άκουσα το “Homogenic” ένιωσα ότι η Bjork με εκφράζει απόλυτα! Favourite Album: Δύσκολο να αποφασίσω γιατί το κάθε ένα έχει την δική του ομορφιά… Δεν μπορώ να διαλέξω ένα, αλλά δύο! “Homogenic” και “Vespertine”. To πρώτο γιατί εκφράζει έντονα συναισθήματα που όλοι ζούμε στην πολύ πραγματική τους μορφή, και το δεύτερο γιατί είναι υπέρτατα υποτονικό, ήρεμο και υδιοφυές. Μιλάει για την πραγματική ολοκλήρωση του άνθρωπου μέσα από την αγάπη. Το όνειρο του κάθε άνθρωπου! Top-3: No.3 “Immature”, No.2 “Pagan Poetry”, No.1 “Unravel”.

“Pagan Poetry”

Η 3η μου θεά είναι η πιο άγνωστη και από τις άγνωστες. Ενώ σαν όνομα συζητιέται, όπου και να μιλήσω για αυτή κανείς δεν την γνωρίζει. Είναι απόλυτα πρόστυχη, μιλάει συνέχεια για το σεξ, τα τραγούδια της διαφέρουν από electro μπιτάκια μέχρι τη έντονη χρήση κιθάρων. Προωθεί το στυλ ενός άντρα και μιας γυναίκας μαζί και καταντάει αηδιαστική με τους στίχους της. Στο βάθος όμως κάποιος ίσως καταλάβει ότι ίσως πίσω από τα παραπάνω από τολμηρά λόγια κρύβονται και άλλα σοβαρά θέματα… Αυτή είναι η…

3) PEACHES

About: Την άκουσα πρώτα μέσα από ένα ντουέτο που είχε κάνει με την Pink και με είχε αφήσει παγερά αδιάφορο… Θεώρησα ότι είναι μια τσουλίτσα που νομίζει ότι ραπάρει και δεν την ξέρει η μάνα της. Αυτό γιατί δεν ήξερα απολύτως τίποτα για αυτή! Ένας φίλος κάποτε με έβαλε να κατεβάσω ένα τραγούδι της. Απλά το λάτρεψα. Έκτοτε την ακούω με ευλάβεια!!!! Μπορεί να καταντά μονότονη και οι δίσκοι της να μην διαγράφουν καμία εξέλιξη μουσικά και στιχουργικά όμως για μένα το κάθε κομμάτι της είναι μοναδικό! Favourite Album: “Fatherfucker” Top-3: No.3 “Shake Yer Dix”, No.2 “Downtown”, No.1 “Set It Off”. 

“Set It Off”

Δεν έτυχε….πέτυχε!

4) (ALISON) GOLDFRAPP

About: Electro-pop (?) μουσική με πολύ όμορφους στίχους! Όλοι οι άγγλοι που έβλεπα στη δουλειά μου (την καλοκαιρινή) μου έλεγαν πόσο καλοί είναι οι Goldfrapp…. Κατέβασα και εγώ 1-2 τραγούδια και γνωρίζοντας ότι η Madonna είναι fan και έχοντας εμπιστοσύνη στο γούστο της δεν ήθελα και πολύ!! Εκκεντρική, περίεργη και μαγική η Alison Goldfrapp που όχι απλά έφερε στα charts κάτι νέο και φρέσκο αλλά εκπροσώπησε το image τους άψογα! Favourite Album: “Supernature” Top-3: No.3 “Human”, No.2 “Fly Me Away”, No.1 “Ride A White Horse”.

“Ride A White Horse”

Last But Not Least στη λίστα είναι μια γυναίκα που πρωτοπόρησε την δεκαετία του 80, που αποτέλεσε μια πρώιμη εκδοχή της Bjork, που έδωσε παράδειγμα διαφορετικότητας από τόσο νωρίς συγκριτικά με τα δεδομένα της ιστορίας της μουσικής! Δεν είναι άλλη από την….

5) KATE BUSH

About: Να ‘ναι καλά ο Darren Hayes που έλεγε και ξαναέλεγε σε συνεντεύξεις του πόσο πολύ λάτρευε την Kate Bush. Με μεγάλη θεματολογία στα τραγούδια της και πρωτοπορία κατάφερε να ξεχωρίσει από τα trash των 80s που είχαν ανθίσει ιδιαίτερα. Ακόμα και σήμερα δημιουργεί αριστουργήματα (βλ. Aerial) και λίγοι πραγματικά την απέρριψαν. Favourite Album: Hounds Of Love Top-3: No.3 “Cloudbusting”, No.2 “Jig Of Life”, No.1 “Running Up That Hill (A Deal With God)”.

“King Of The Mountain”

Θα νιώθω πάντα πολύ τυχερός που έτυχε και άκουσα τέτοιες προσωπικότητες, δημιουργίες, απόψεις!

 

5 Responses to “Οι 5 Θεες Μου!”

  1. desiderius Says:

    Αγαπητέ Σωτήρη, σ’ευχαριστώ! Νόμιζα πως ήμουν ο μόνος άνθρωπος που λατρεύει την Βjörk. Είναι όντως θεα.

    Όσο για τη Μαντόνα, αυτή είναι Θεά! Είναι βέβαια και η πιο χαρισματική self-promoter στην ιστορία της μουσικής, μια βιομηχανία από μόνη της. Κι εγώ είχα λατρέψει το Βad Girl. Υποψιάζομαι όμως ότι έχουμε μια μικρή διαφορά ηλικίας και δεν είχες προλάβει καλά άλλες, ακόμη πιο συγκλονιστηκές στιγμές: Like a Virgin, Express Yourself, Material Girl, και βέβαια το τραγούδι – έμβλημα της προεφηβικής μου ηλικίας, ίσως το αγαπημένο μου όλων των εποχων, ίσως τον ύμνο του σύμπαντος: Vogue.

    (Τις άλλες τρεις δεν τις ξέρω…)

  2. καλες οι επιλογες σου… προσωπικα προτιμω την bjork (με βρισκεις απολυτα συμφωνο με τα 2 αλμπουμ της που αναφερεις – θα εβαζα και το debut) απο τις 5… παντως αν με ρωταγες αν θα προσεθετα καποια αλλη στη λιστα, θα ελεγα την pj harvey, την kylie minogue και την tory amos.

    υγ. απο peaches, απο τα 2 αλμπουμ της και απο το ντουετο με τον iggy pop μου εμεινε μονο το fuck the pain away… κυριως λογω του οτι εχω σταματησει να ακουω electro καιρο τωρα αλλα και γιατι μου φανηκε πολυ επιτηδευμενο το στυλ της (μου θυμισε καποιους/ες που βριζουν μονο και μονο για να δειξουν οτι ειναι εναλακτικοι/ες).

  3. darkenlight Says:

    Σχόλιο #1: Είναι θεες και οι 2!!!! Εχεις απόλυτο δίκιο. Δεν τα πρόλαβα όλα. Όμως έχω όλη τη δισκογραφία και τα λατρεύω όλα! Απλά αυτά είναι τα αγαπημένα μου!

    Σχόλιο #2: Ξέρω εξαιρετικά απρόσωπο αυτό με τα σχόλια… αλλά δεν μπορώ να γράψω με αγγλικούς χαρακτήρες. Συγνώμη και στους 2! Από τις 3 προτεινόμενες επιλογές σου συμφωνώ λίγο με τις 2 τελευταίες. Έχω το προαίσθημα ότι θα μου άρεσε και η πρώτη. Δεν συμφωνώ με το ΥΓ σου. Θεωρώ ότι όντως είναι ενναλακτική. Το ότι βρίζει είναι ένας τρόπος να περνάει κάποια μυνήματα. Άλλωστε αυτό το ωμό που βγάζει είναι ιδανική έκφραση όσων σκέφτομαι. Εννοώντας ότι με τις βρισιές λέει λίγα πραγματάκια. Αν και ωμά τα λέει. Δεν είναι τόσο επιφανειακή όσο φένεται. Αυτά!

  4. Κώστας Says:

    Madonna
    Με εκφράζει ως προς την ανεξαρτησία και την αυτάρκεια που βγάζει. Με ανεβάζει, μου δίνει κουράγιο να συνεχίσω και να αφήσω πίσω μου ανθρώπους και γεγονότα που με πλήγωσαν.

    Kylie Minogue
    Είναι γλυκιά, μικροσκοπική και “ζουζουνιάρα”. Αγγίζει τη ρομαντική πλευρά μου που θέλει να ονειρεύεται ιδανικούς έρωτες, αγάπες που κρατάνε για πάντα και γενικά μια ζωή γεμάτη αγάπη αλλά και σεξ!!

  5. darkenlight Says:

    Τα ίδια συναισθήματα έχω για τη Madonna ακριβώς!
    Η Kylie τελευταία με έχει τρελάνει! Το Confide In Me είναι το αγαπημένο μου από την ίδια. Είναι απαραίτητη για όσους αγαπούν την ποπ χωρίς προκαταλήψεις και δηθενισμούς!


Leave a Reply

