Dark & Light

Embracing the dark and the light in us all…

Innocence July 3, 2007

Filed under: Thoughts — darkenlight @ 16:26pm

Πολλές φορές, σε διάφορες στιγμές της καθημερινότητας μου, με πιάνω να νιώθω τελείως παιδί και αθώος. Αθώος από κάθε κακία, κάθε πονηριά, κάθε συμφέρον.

Δεν γεννιόμαστε πονηροί και συμφεροντολόγοι. Είναι κάτι που αναπτύσσεται με τα χρόνια όπως και η γλώσσα που μιλάμε, ο τρόπος σκέψης μας, τα διάφορα χαρίσματά μας.

Είναι περίεργο. Γιατί να κρατάει τόσο λίγο αυτό το συναίσθημα αθωότητας? Αφού με κάνει να νιώθω τέλειο και ευτυχισμένο. Γιατί μετά από λίγα δευτερόλεπτα να επιστρέφω στον παλιό, γνώριμο και κουρασμένο από τις παρεμβολές Σωτήρη?

Εύχομαι να ήμαστε όλοι παιδιά. Να μιλάγαμε μόνο για πράγματα απλά και καθημερινά που μας ενθουσιάζουν. Όπως το ότι κάποιος μας πήρε ένα μικρό δωράκι. Ή όταν εμείς δώσαμε ένα φιλάκι στο μάγουλο του μικρού μας φίλου γιατί έκλαιγε, έτσι ώστε να το κάνουμε να νιώσει καλύτερα. Και τι ενθουσιασμός που θα ήταν να βλέπαμε ένα κλαμμένο πρόσωπο να αρχίζει να λάμπει μετά από το χωρίς-κόστος φιλί.

Όμως μετά ξυπνάω και σκέφτομαι ότι έχω να πάω στη δουλειά, να κοιτάζω να μην πάει να με κλέψει κανείς, να έρθω σε αντιπαράθεση με ένα πελάτη (και όχι φίλο) γιατί κάτι τον πείραξε και είμαι πάντα υπεύθυνος για αυτό, να γυρίσω “χώμα” σπίτι και να ρίξω ένα βρισίδι με τη μαμά ή την αδερφή μου έτσι για να ξεσπάσω και να ξεσπάσουν και αυτοί.

Και μετά από κάνα μισάωρο είμαστε όλοι αγαπημένοι.

Αφού βλέπουμε ότι όλο αυτό είναι τόσο ψυχοφθόρο και κουραστικό… γιατί αυτο-μαζοχιζόμαστε? Γιατί δεν κάνουμε μια προσπάθεια να επιστρέψουμε στην αθωότητα που είναι τόσο γλυκειά?

Γιατί ποτέ δεν θα είναι όλοι αληθινοί. Πάντα κάποιος θα υποκρίνεται τον αθώο για να μας παραπλανήσει και να πάρει κάτι από εμάς μέσα από πονηρές πράξεις και ψέμματα. Γιατί πάντα κάποιοι θεωρούν τους εαυτούς τους πιο έξυπνους από τους άλλους και πιστεύουν ότι αξίζουν πιο πολλά. Δεν είναι όλοι πρόθυμοι να ζήσουν σαν να είναι στο στρουμφοχωριό. Όσο και αν το ονειρεύονται.
Γιατί όλοι το ονειρεύτηκαν κάποια στιγμή στη ζωή τους αλλά όλοι σε διαφορετικές στιγμές. Και το timing μπορεί να είναι πάντα εκνευριστικό…!

Η μαμά μου δεν με αφήνει να είμαι αθώος….. Όχι γιατί δεν με αγαπάει. Αλλά γιατί φοβάται μην βγω στο περιθώριο. Και καμιά μαμά δεν θέλει το παιδί της να βγαίνει έξω από τα όρια μιας κοινωνίας… Γιατί ξέρει ότι πολλές φορές και η ίδια πήγε να το τολμήσει αλλά την πόνεσε πολύ. Το να πιάνεις περιθώριο απαιτεί πόνο. Και φοβούνται μήπως ένα παιδί δεν μπορεί να το αντέξει.

Με ακούει να εκφράζομαι με τον ενθουσιασμό ενός παιδιού που όλά είναι τέλεια και όπως τα θέλω εγώ και πασχίζει να μου δείξει ότι τίποτα δεν είναι ρόδινο και πως πρέπει να σκύβουμε το κεφάλι σε ανώτερους θεσμούς και ανθρώπους. Εγώ υποστηρίζω ότι όλα είναι στις επιλογές μας. Αν επιλέξω να σκύψω το κεφάλι γιατί απλά το λένε είμαι άξιος του εαυτού μου.

Χθες της είπα “Μαμά, επίτελους… προσπάθησε λίγο να δεις τον Σωτηρικό τρόπο σκέψης… Να τον καταλάβεις..”
Με είπε ψώνιο και παράλογο. Ότι όλα νομίζω ότι στρέφονται γύρω από εμένα. Μα αν δεν στραφούν όλα γύρω από εμένα τι είδους άποψη μπορώ να σχηματίσω για όσα συμβαίνουν γύρω μου? Θα έπρεπε να επικεντρωθώ σε κάποιον άλλο? Σε ποιον? Δεν υπάρχει κάποιος που να μου έχει δώσει σοβαρό λόγο για να σταματήσω να τα βλέπω όλα να περιστρέφονται γύρω μου αλλά γύρω του. Θα ένιωθα παράσιτο…

Το άλλο συνηθισμένο που μου λέει είναι το εξής “Εσύ παιδί μου όποτε σε συμφέρει είσαι έφηβος κ όποτε σε συμφέρει μεγάλος. Διάλεξε τι είσαι να δω πως θα σε αντιμετωπίζω”
Η απάντησή μου “Είμαι 18″….
Μαμά: Δεν είσαι 18, είσαι 19
Εγώ: Μέχρι να κλείσω τα 19 είμαι 18
Μαμά: Μα σε ένα μήνα θα είσαι 19… οπότε είσαι 19
Εγώ: Γιατί πάντα θες να με μεγαλώνεις και να μην με αφήνεις να ζήσω την ηλικία μου… Δεν θα ξαναυπάρξω 18…. Μέχρι και την ημέρα γενεθλίων μου είμαι 18…. Έχω ένα ολόκληρο χρόνο να νιώθω 19…
Μαμά: Όπως και να έχει… δεν είσαι 13.. και σταμάτα να φέρεσαι έτσι… Αυτά που λες είναι παιδικά…
Εγώ: Αυτά είναι ο Σωτήρης. Μάθε να τον αγαπάς για τον δικό του τρόπο σκέψης.
Μαμά: Θες να μου πεις ότι έχεις μυαλό 13χρονου? Αντί να ασχοληθείς με πιο σοβαρά θέματα κάθεσαι και στοχάζεσαι για την ηλικία σου…. τι θα κάνεις στη ζωή σου το έχεις σκεφτεί? Το θέμα του στρατού? Θα σε έχω αιώνιο φοιτητή και θα ζεις από την τσέπη μου νομίζεις?
Εγώ: Να είσαι σίγουρη ότι όταν τελειώσω τη σχολή δεν θα σε επιβαρύνω οικονομικά.
Μαμά: Δες τι θα κάνεις μόνος σου. Εγώ ως εκεί σε βοηθάω. Μετά είναι δικό σου πρόβλημα
Εγώ: Δεν σου ζήτησε κανείς βοήθεια. Ότι κάνω θα το κάνω μόνος μου.
Μαμά: Μέχρι τώρα όμως δεν σε έχω δει να κάνεις και τίποτα μόνος σου.
Εγώ: Μαμά… δουλεύω κατευθείαν μόλις κλείσει η σχολή, βγάζω όσα περισσότερα χρήματα μπορώ, έχω ελάχιστο χρόνο ελεύθερο για μένα… Τι περισσότερο μπορώ να κάνω? Ήδη έχω πιεστεί πάρα πολύ
Μαμά: Εγώ νομίζεις ότι δεν πιέζομαι και δεν κουράζομαι για να σας τα έχω όλα έτοιμα.. Και ο πατέρας σας τι κάνει?
Εγώ: Α, μην με αρχίζεις με τον μπαμπά.. τα οικονομικά σας μεταξύ σας. δεν υπέγραψα εγώ τα συμβόλαια διαζυγίου. εσείς τα κανονίσατε όλα…
Μαμά: Θα έπρεπε να έκανες και εσύ κάτι για αυτό. Αλλά πάντα ο Σωτήρης αραχτός ζει τη ζωούλα του, περνάει καλά και γράφει όλους τους άλλους
Εγώ: Μαμά, τι μπορώ να κάνω εγώ?
Μαμά: Είσαι ανώριμος
Εγώ: Ναι, είμαι. δεν το κρύβω.
Μαμά: Νομίζα ότι δεν ήσουν έτσι. Αλλά τελικά είσαι πολύ ανώριμος.
Εγώ: Δεν βγήκα ποτέ να πω ότι είμαι ώριμος. Εσείς μου κολλήσατε την ταμπέλα.
Μαμά: Με έχεις απογοητεύσει…..

Γιατί μαμά δεν με αφήνεις να ζήσω λίγο στον κόσμο μου που δεν έχει προβλήματα και δεν έχει κακούς άνθρωπους? Θα ήμουν ψυχολογικά χάλια αλλιώς….
Δεν θα το άντεχα όλο αυτό..
Είναι πολύ βαρύ….
Και τότε νιώθω τόσο….
Αθώος….
Αλλά ποτέ δεν είμαι….

Μακάρι να ήμουν…

“Innocence” by Avril Lavigne

 

13 Responses to “Innocence”

  1. Κώστας Says:

    υπάρχει κάποιο manual που διαβάζουν όλες οι μαμάδες και σε κάποια θέματα είναι τόσο ίδιες; .. 😦

  2. darkenlight Says:

    Το φαντάστικα ότι δεν πρέπει να είμαι ο μόνος…. τουλάχιστον υπάρχει συμπαράσταση!

  3. Neverlandean Says:

    Wow, εμείς ποτέ δεν έχουμε κάνει τέτοια συζήτηση! Μόνο βριζόμαστε! Xαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!

    Συμπαραστέκομαι πάντως. 😉

  4. Neverlandean Says:

    Ερώτηση: γιατί στο μπλογκ σου ο χρόνος έχει σταματήσει στις 4:04 pm;;;;

  5. darkenlight Says:

    ΩΧ!!!! Τώρα που το λες το παρατηρώ κι εγώ!!!!
    Περίεργο δεν ειναι??

    Τεσπα.. δεν ξέρω…!!!

    Εμείς μακάρι να βριζόμαστε μόνο.. όλα θα ήταν πιο εύκολα και πιο απρόσωπα… αλλά δυστηχώς έχουμε και ολόκληρο έπος να απαγγείλουμε ο καθένας και ζούμε μια ευχάριστη οικογενειακή στιγμή…!! Εντάξει χθες ο μόνος τσακωμός ήταν όταν της αποκάλυψα ότι ψάχνω να βρω τρόπο να ξυρίσω πόδι και της σηκώθηκε η τρίχα κάγκελο. Χαρακτηριστικά “τι εισαι παιδί μου? γυναίκα?” και η χαμογελαστή απάντησή μου “μαμά… δεν θέλω να σε σοκάρω αλλά είναι συχνό φαινόμενο ένα αγόρι να ξυρίζει το πόδι του…. ένας στη σχολή κάνει μέχρι και μασχάλη…”. Αλλά δεν μου μίλαγε για κάνα μισάωρο… τι να πω…

  6. lensman Says:

    I remember I was around 12 years old… giro sto kairo pou anakalipsa oti thelw na skinothetw tainies. And my parents were always fond of me studying accountancy – taking over the family business, etc. Xalia i katastasi mou epidi stin Kipro, den ginete kapios na spoudasei skinothetis. Den iparxei douleia.

    The first time I approached my mum to tell them what I wanted to be, mou evale tis fones. Mou elege oti o kosmos tou Hollywood itan disgusting, corrupt, full of drugs and sex, that all the famous actresses I loved only got movies because they had to sleep with the directors (ixa ke ego mia eikona tis agapimenis mou Julia Roberts ke mou tin xalase me to na mou pei: den fantazese posous tha prepi na gamise yia na ftasei ekei pou einai).

    She shattered my pure vision of a dream… and it was pure, and innocent epidi imoun paidi.

    Katalavennw ti ennoeis. Makari na mborousame oloi na zousame mesa se tetoia galini. Alla distixos, exoume kanei ton kosmo mas etsi pou den mboroume.

  7. darkenlight Says:

    lensman…..

    Mou thimises to aiwnio oneiro mou na ginw ithopoios…. Kai irthe i stigmh pou o mpampas me rotise ti skeftomai na akolouthisw…. Eipa oti thelw na paw dramatikh. Arxise na mou leei poso xalia einai kai posh vromia einai kai oti den tha kanw tipota sti zoi mou san ithopoios….. Ti wraio agno oneiro pou eixa kai mou to katestrepse o axrhstos!! Apo tote htan efialths h idea logw fovwn…. Kai sto katw katw o fovos einai to antistrofo tis athootitas.. to na pianeis ton eauto sou na fovatai einai san na ksereis oti exeis xasei thn athootita sou ontas ypopsiasmenos pia… auth einai kai h texnikh tou mh-athoou…. Na se fovizei, na se tromokratei kai na se ekmetalleuetai mexri na matheis na kaneis ki esy ta idia….. and that sucks!!!!

  8. Apsoy Says:

    Όλες οι μανάδες τελικά…
    🙂
    Πω, πω… πήγε 04.04′ …. το ξαγρύπνησα πάλι! :Ρ
    (κρυάδα…χεχεχ)

    Γειά σουουου Σώτοοοο!

  9. darkenlight Says:

    Apsoy…

    Μου σπάει τα νεύρα που έχεις σταματήσει να γράφεις… άντε… θέλω νέο κείμενο….
    Καθόλου κρυάδα!! Είναι γελοίο… 4:04 είναι συνέχεια! Χαχα!!! Τελικά εδώ είναι που σταματάει ο χρόνος (για να μην νομίζεις ότι είναι κρυάδα το δικό σου…!!)

    Γεια σου και σένα αλλεργικέ!!!

  10. didymina Says:

    Όλες οι Ελληνίδες μαμάδες ΕΙΜΑΣΤΕ λίγο πολύ μια απο τα ίδια …
    Είναι μια δύσκολη περίοδος η μεταπήδηση απο την εφηβεία στην ενηλικίωση
    Ναι! Χάνεις την αθωότητά αλλα ακόμα δεν έχεις καταντήσει κυνικός
    Σου υπόσχομαι οτι μετά τα 19α γενέθλιά σου θα έχεις διαφορετική άποψη σχεδόν για τα πάντα, δίχως αυτό να σημαίνει αναγκαστικά ωριμότητα (με την κακώς ενοούμενη έννοια )
    Ένα θα σου πω , ΖΗΣΕ , για όσο μπορείς όπως γουστάρεις, μην αφήσεις όμως ποτέ τίποτα να σε αποπροσανατολίσει

  11. darkenlight Says:

    Didymina….

    Ta 19 mou ta kleinw se ena mina.. poso diaforetikh apopsh tha mporousa na exw. Kai gia na to yposxesai kati tha ksereis… Den yparxei orimothta gia mena. O kathe enas exei ta dika tou stoixeia kai den pauei na orimazei se olh thn diarkeia tis zois. Tha eprepe na vrethei mia allh leksh gia na xaraktirizoume auton pou leme “orimo”.

  12. Anilikos Says:

    Όλες, ανεξαιρέτως, οι μάνες, έχουν βγάλει την ΙΔΙΑ ακριβώς σχολή, με τον ΊΔΙΟ ακριβώς βαθμό!

  13. darkenlight Says:

    Akrivws anilike…
    Anotath kai me Arista…


Leave a Reply

