Dark & Light

Embracing the dark and the light in us all…

Λεφτά August 1, 2007

Filed under: Thoughts — darkenlight @ 08:39am

Είδα ένα όνειρο χθες.
Δεν μπορώ να το βγάλω από το κεφάλι μου. Ξύπνησα και είχα κολλήσει σε αυτό. Είμαι εξοργισμένος. Θέλω να σηκωθώ να φύγω από αυτό το νησί. Δεν μου αρέσουν οι φάτσες τους… Δεν θέλω να τις βλέπω… Το όνειρο με έχει αναστατώσει.

Είμαι σε ένα μαγαζάκι του χωριού. Πολλοί χωριάτες είναι μέσα. Έχουν χαρακτηριστικά γύφτικη εικόνα και μουστάκια. Τα μάτια τους δεν μου αρέσουν. Είναι και η αδερφή μου μέσα. Αρχίζουν να μας λένε ότι ξέρουν το μπαμπά μας που είναι γιος του παππού μας κλπ κλπ. Εμείς αδιαφορούμε. Εμείς τελικά ξενερώσαμε και αποφασίσαμε ότι δεν θα τρώγαμε εκεί. Θα φεύγαμε. Ο γύφτος καταστηματάρχης όμως νευρίασε πολύ άσχημα. Μου είπε ότι μπορεί να ξέρει τον μπαμπά μου και όλοι οι συγχωριανοί στηρίζουμε ένας τον άλλο αλλά δεν μπορώ να μπαίνω στο μαγαζί του να μην αγοράζω τίποτα και να φεύγω. Εγώ δεν ήξερα τι να πω. Μου ζήτησε 5 ευρώ γιατί μπήκα μέσα. Του είπα ότι εγώ δεν πληρώνω για κάτι τόσο παράλογο. Έβγαλε ένα μαχαίρι και άρχισε να μας κυνηγάει στο δρόμο…

Το όλο όνειρο μοιάζει γελοίο. Όμως ξύπνησα νευριασμένος. Γιατί ανακαλύπτω ότι έτσι είναι και στην πραγματικότητα. Όλοι οι χωριάτες είναι καλοί και σε αγαπούν μέχρι να μην τους δώσεις λεφτά. Κοιτάνε πως θα σου τα φάνε με τον πιο χυδαίο τρόπο. Ο θείος μου που έχει περίπτερο μου δίνει ένα κουτάκι κόκα κόλα με ένα ευρώ. Σαν να είναι προσφορά. Από τη στιγμή που δεν πήγα ξανά σε αυτόν να αγοράσω κόκα κόλα δεν με χερετάει. Δεν με νοιάζει. Τόσο είναι το μυαλό του… 1 ευρώ…

Τα μάτια των ανθρώπων αντανακλούν ευρώ. Φοβάμαι να μιλήσω για οτιδήποτε άλλο. Θα το βρουν αδιάφορο.. Αφού δεν υπάρχουν λεφτά μέσα, δεν τους νοιάζει. Έχω βαρεθεί να με χερετάνε στο δρόμο και να μου πιάνουν την κουβέντα “δεν έχει κόσμο ρε Σωτήρη… και πως θα τα βγάλουμε πέρα”. Τι πως ρε ματαιόδοξε? Μια χαρά σπιταρώνα έχεις. Τα οικόπεδα που χτίζεις σε χαλάνε? Θες κι άλλα? Είσαι για πολλές σφαλιάρες. Δεν έχεις σπουδάσει τίποτα, δεν έχεις κάτσει να διαβάσεις ένα βιβλίο σχετικά με τη δουλειά σου μια φορά, σου ήρθε από τους γονείς σου έτοιμη η επιχείρηση, δεν ξέρεις να πεις “γεια” στα αγγλικά και ζητάς και άλλα? Μια χαρά δεν σου έρχεται? Αν δεν είχες αυτά τώρα θα ήσουν στα χωράφια.

Όσο μεγαλώνω με χερετάνε και περισσότερο. Μου μιλάνε όλο και πιο πολλοί. Με όλους έχω γίνει “φίλος”. Και εκεί που μιλάμε φιλικά μετά από 2 χρόνια που τα είχαμε ξαναπεί όταν βριζόμαστε στο σχολείο μου λένε “Α! Άνοιξα και αυτό το κατάστημα.. να περάσεις μια μέρα μήπως δεις τίποτα να σου αρέσει και θες να το αγοράσεις. Δεν έχει κόσμο ρε σωτήρη.. ίσα που τα βγάζω…” και είμαι έτοιμος να συμπληρώσω “…τα λεφτά για την Porche”.

Δεν το αντέχω αυτό το βλέμμα λιγουριάς που έχουν όλοι τους. Είναι κουτοπόνηροι, βλάκες, ημιμαθείς, απόλυτοι, απόλυτα αργόστροφοι. Πως τολμάνε και φαντάζονται ότι με δουλεύουν κανονικά και εγώ δεν το καταλαβαίνω? Γιατί υποτιμούν τόσο τη νοημοσύνη τους? Γιατί δεν ασχολήθηκαν έστω και μια φορά με την ομορφιά του να δουλεύεις και όχι μόνο την ομορφιά του να τα παίρνεις?
Από τα μπατζάκια τους τρέχουν…

Έλα μια μέρα, χερέτησέ με, μίλα μου για τον όμορφο καιρό, το υπέροχο φεγγάρι και πόσο ωραία πέρασες χτες που ήσουν βόλτα. Σταμάτα να μιλάς για λεφτά και τουρίστες. Σταμάτα να νομίζει ότι είμαι ηλίθιος. Δεν με νοιάζει τι νομίζεις… αλλά μην με ανακατεύεις σε αυτά.

Θέλω να μην βγάζεις ούτε φράγκο με τη σκατο-επιχείρησή σου.
Ίσως τότε συνέλθεις και επιστρέψεις σε αυτό που ήσουν πριν ασχοληθείς με τα χρήματα χωρίς να ξέρεις τίποτα.

Ίσως… λέω ίσως… να ξαναγινόσουν Άνθρωπος…

 

24 Responses to “Λεφτά”

  1. Reborn Says:

    Ειλικρίνα δεν υπάρχει κανένα άλλο πράγμα που να σιχαίνομαι τόσο πολύ όσο το χρήμα…
    Το λέω με το χέρι στην καρδιά. Έχεις απόλυτο δίκιο με το “Δεν έχει κόσμο ρε Σωτήρη…”. Το ίδιο συμβαίνει και σε μένα. Εδώ μια πίτσα πάω να φάω σε γνωστό του πατέρα μου και αρχίζουν να μιλάνε… Και δεν έρχονται πια οι Άγγλοι…Τώρα μόνο τα ανατολικά μπλοκ… Τώρα που μπήκανε στην Ε.Ε. θα έρχονται και δεν θα αγοράζουν τίποτα γιατί τα ξενοδοχεία τους προσφέρουν και βραδινό στην όλη τιμή… Εμένα να μην μου κοπεί η όρεξη για πίτσα μετά;

    Ενώ όταν λέω ότι το όνειρό μου είναι να γίνω μεταφραστής & διερμηνέας, όλοι αρχίζουν: “Α, έχει και καλή κονόμα το επάγγελμα. Αμέσως βρίσκεις δουλειά!!!”

    ΡΕ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΤΑ ΛΕΦΤΑ! ΒΑΛΤΕ ΤΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΞΕΡΕΤΕ…
    Όλοι 2 μέτρα θα πάρετε στο τέλος…

  2. Reborn Says:

    …και δεν θα μπορείται να τα δώσετε για αντιπαροχή!!!!!!!

    ΛΟΛΟΛΟΛΟΛ!!!

  3. darkenlight Says:

    reborn,

    ΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!! Σε πιστεύω για τα λεφτά. Εγώ το μόνο που θέλω είναι μια άνετη ζωή. Δεν με απασχολούν τα περισσότερα. Σιχαίνομαι για την ακρίβεια όσουν λυσσάνε για αυτά. Κάπως έτσι κυλούν και οι συζητήσεις στο εστιατόριο του μπαμπά μου. Είναι έλεος να πας να φας να χαλαρώσεις και να σε αρχίζουν… Ε αυτό δεν είναι γεύμα, αυτό είναι τιμωρία. Άστα άστα…

  4. Reborn Says:

    Όλος ο κόσμος τώρα μόνο το χρήμα σκέφτεται…
    Τι μαμάκες… Σόρρυ κιόλας… :):):)

  5. Keen On Boys Says:

    Ρε μπάς και είμαστε απο το ίδιο νησί; Lol
    παντού τα ακούς αυτά πάντως για τους τουρίστες και οτι δεν είναι όπως παλιά κλπ-κλπ

    Οι ίδιοι γύφτοι που μιζερίαζουνε τώρα είναι αυτοί που χωρίς να ξέρουν αγγλικά και στοιχειώδεις κανόνες συμπεριφοράς ανοίξανε τα πρώτα rooms to let, εστιατόρια, μπαράκια, ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα κλπ.
    Η μανία τους για κέρδος μας έφερε στο σημείο που είμαστε σήμερα… γιατι οκ, μπορεί το ’80 να γινόταν το σώσε με τον τουρισμό σε όλα τα νησάκια που είχαν αυθεντικότητα (και όχι για πούλημα), αλλα εν έτει 2007 ο τουρίστας έχει απαιτήσεις απο τις υπηρεσίες σου , πέρα απο τον ήλιο και τη θάλασσα που γύρευε τότε, θέλει ενα σωστό μέρος να μείνει, να φάει, να διασκεδάσει.. αλλα μ’αυτα τα ζώα “επιχειρηματιες” που έχουμε, αρχίδια…

    Αγανακτησμένος νησιώτης κι εγώ βλέπεις…
    πάλι καλά που σπούδασα και δεν θα ασχοληθώ με τον τουρισμό..
    Ουφ, ξεθύμανα!

  6. lensman Says:

    Eida mia tainia telefteos poly paromoia me to oneiro sou. Mia opou to mono pou ikseran ke noiazotan oi xoriates itan ta lefta, yia to ti tha nomizoun oi alloi, mistikopatheis yia ola, pseftes, tsigkounes, dolofonoi.

    Sto telos, ap’oti thimamai, tous skotonoun ena tsourmo zombies 🙂

  7. freddy Says:

    καλημερα Σωτηρη..
    παροτι λογο προβληματων εβαλα στον παγο λιγακι το μπλογκ μου δεν αντεξα.ειναι τοσο ΑΛΗΘΙΝΟ το αρθρο σου που ειχα την αναγκη να απαντησω….
    δυστηχως ετσι ειναι πλεον η ζωη.το καλημερα το λενε πλεον και κοιταζουν ΤΙ θα σου ΠΑΡΟΥΝ….
    εμενα ο ιδιος μου ο αδερφος δεν μου μιλαει για τα κληρονομικα επειδη δεν δεκτηκα να παρει ΠΑΡΑΠΑΝΩ και να τα κανει σαλατα οπως ηθελε…ετσι ειναι η ζωη.ΣΚΛΗΡΗ.και πρεπει να εισαι και εσυ σκληρος η εστω να εισαι σε αυτους που τους αξιζει σκληραδα…
    που να δεις Κρητη τι γινετε…αυτο που περιγραφεις ειναι παγια συμπεριφορα , τις καθημερινοτητας…
    ειναι τροπος ζωης..
    τιποτε ανθρωπια , μπεσα , φιλοτιμο πια…

  8. darkenlight Says:

    Reborn,
    Τι σορρυ? Όπως τους είπες είναι… ΜΑΛΑΚΕΣ. Και καλά θα κάνουν να συνέλθουν λίγο. Είμαι όμως ιδιαίτερα χαρούμενος που ξέρω πως υπάρχουν ακόμα άτομα που δεν είναι έτσι.

    Keen On Boys,
    Βρε λες να είσαι του νησιού και να μην σε έχω καταλάβει? Χαχα! Είναι γενικότερο φαινόμενο αυτό στα νησιά. Η μουρμουροκωλιά με το “ο κόσμος δεν έρχεται πια, κι εγώ πως θα αναθρέψω τα παιδιά μου…” Μια χαρά τα βγάζουν τα λεφτάκια τους… δεν ανυσηχώ… Πιο πολλά μαργαριτάρια έχω ακούσει από αυτούς παρά από την τηλεόραση (και αυτό τα λέει όλα). Θα ήθελα να επισημάνω ότι στα νησάκια γινόταν χαμός την δεκαετία του 80 γιατί πέρα από το “λίγο κρασί, λίγο θάλασσα, και τ’αγόρι μου” ήταν ΠΑΜΦΘΗΝΑ. Δεν είχαν πάρει πρέφα οι ντόπιοι τι λεφτά μπορούσαν να βγάλουν και όλοι πήγαιναν στο τζάμπα. Σήμερα την έχουν δει Ibiza και κοιτάνε πως θα φάνε λεφτά με όσο λιγότερες επενδύσεις και γνώσεις μπορούν. Και καλά… μπόρει κάποιος να μην έχει γνώσεις αλλά να είναι άψογος επιχειρηματίας από μόνος του. Αλλά αυτό είναι πολύ σπάνιο. Συγχαρητήρια που ΔΕΝ σπούδασες τουριστικά όπως και το 80% των συμμαθητών μου. Ούτε εγώ όμως! 🙂

    lensman,
    Σε μένα γιατί δεν είχε τέτοιο ευτηχισμένο τέλος? Μου λες? 😛

    freddy,
    Καλησπέρα από εμένα. Το είδα ότι σταμάτησες (προσωρινά). Ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί. Κρίμα. Στην οικογένειά μου κάθε φορά πλακώνονται όλες οι κατά τ’άλλα αγαπημένες αδερφές για τα σπίτια που έχει γράψει ο παππούς. ΦΡΙΚΑΡΩ… τελευταία 3 θείες μου είναι στα μαχαίρια. Δεν ασχολείται η μαμά μου και με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Δεν νομίζω ότι οι τσακωμοί με τα κληρονομικά είναι λογικοί και μπορούμε όλοι να προσπαθούμε να είμαστε λίγο δίκαιοι. Καλά η Κρήτη είναι και φημισμένη για τους ήρεμους και διαλλακτικούς τρόπους επίλυσης προβλημάτων.
    Όλα όσα ανέφερες στο τέλος λείπουν. Μόνο εύχομαι να μην μας πάρει η μπάλα…

  9. Dynx Says:

    Συμφωνώ! Κάθε καλοκαίρι βρίσκομαι στο ίδιο νησί κι έχω κι εγώ βαρεθεί να ακούω να παραπονιούνται ότι δεν έχει τουρισμό, τη στιγμή που όπως λες κι εσύ, αυτά τα άτομα πνίγονται στα ακίνητα και στα ακριβά αυτοκίνητα.

    Άσε που οι ίδιοι οι ντόπιοι ευθύνονται για την έλλειψη τουρισμό, αφού αυτοί έδιωξαν τους Άγγλους για τη δήθεν άγρια συμπεριφορά τους! Έλεος!

  10. darkenlight Says:

    Άστα Dynx άστα… είμαι πολύ νευριασμένος με την όλη κατάσταση…
    Μα συγνώμη, εδώ τους φέρονται σαν ζώα. Το ότι οι ίδιοι δεν μιλάνει είναι γιατί είναι σε διακοπές και δεν θα χαλαστούν για αυτούς. Αλλά στη ζωή τους αποκλείεται να δέχονταν τέτοια μεταχείρηση…
    Πραγματικά ντρέπομαι να τους βλέπω να περνιούνται για πιο έξυπνοι και να τρώνε λεφτά.
    Όλα είναι έτσι… Λεφτα λεφτα λεφτα και λεφτά…
    Ωραίο το blog σου by the way!!

  11. Dynx Says:

    Ευχαριστώ Darkenlight!

  12. freddy Says:

    well τελειωσα το παρτ 1!εντυπωσεις darkenlight??

  13. darkenlight Says:

    well sou ekana sxolio freddy sto part one….!
    Gia koita..
    kai gia na sta lew apo edw… me sygkinise idiaitera giati vrika polla koina me ton paidiko-efiviko mou eauto…
    Exeis poly endiaferousa istoria (opws kai oloi mas).
    Xarika pou den se vrika na prospatheis na entaxtheis stis trendo-omades…

  14. freddy Says:

    που να δεις την συνεχεια!αυτα ΔΕΝ ειναι ΤΙΠΟΤΕ μπροστα στα επομενα!
    θα φρικαρεις!θα γελασεις απο απορια με τι ειδους ανθρωπων ειχα μπλεξει στην συνεχεια!
    μετα τα σπαει ολα!
    αφου τωρα καταφερνω να γελαω με ολα αυτα παλι καλα!
    μερικα ειναι τοσο γελοια που κουφενετε ενας τριτος!

  15. darkenlight Says:

    Αρχίζεις να με τρομάζεις και να μου σπας τα νεύρα γιατί έχω ΠΟΛΥ περιέργεια….
    Πρόσεξε καλά…. κοίτα να μου πεις γιατί έχεις δημιουργήσει τρελό suspence…!

  16. freddy Says:

    ετοιμαζω το παρτ 2 παροτι δεν θα αποκαλυψω καποιες λεπτομερεις γιατι ισως εκθεσω ανθρωπους και καταστασεις.
    επισης σορρυ για τυχον φλασιες και αναδρομες που θα κανω γιατι μου ερχονται σαν Αστραπες ολα αυτα και πολλες φορες δεν μπορω να τα συνταξω σωστα και ορθα.κυριος γιατι γραφω με βαση το συναισθημα και οχι για να γραψω σωστα.
    γιαυτο και τα ορθογραφικα λαθη και αλλα.τα γραφω χωρις να σκεφτομαι.εχω απλα σκεφτει μονο το γενικο θεμα που θα γραψω.ολα τα αλλα ειναι αυθορμητα.οπως και σε ολα μου τα αρθρα.δεν προετοιμαζω τιποτε απο πριν μονο το γενικο θεμα.

  17. freddy Says:

    το παρτ 2 ειναι ετοιμο….
    εχει και αλλα…………..αργοτερα…….δεν τελειωσα ακομα!
    darkenlgiht ολο δικο σου!ορμα!

  18. darkenlight Says:

    Τι είμαι βρε? Κάνα σκυλί να ορμήσω?
    Έχω παρατηρήσει τον αδιαμφισβήτητο αυθορμητισμό σου στο στιλ γραφείς που έχεις. Σύμφωνα με τους όρους της δημοσιογραφίας το στιλ σου είναι διαφεύγων. Δηλαδή δεν βαδίζει σε κάποιο πρότυπο στιλ αλλά χρησιμοποιεί στοιχεία από ένα στιλ ξεφεύγωντας ελαφρώς ή και πολύ από το πρότυπο.
    Τα ορθογραφικά σου είναι όντως πολλά αλλά πολλές φορές πιστεύω ότι τα γράφεις από κεκτημένη ταχύτητα αλλά δεν τα διορθώνεις ίσως γιατί είναι πιο φανερό ότι σε τραβάει το κείμενο και δεν τραβάς εσύ αυτό.
    Αντίθετα με μένα, αφήνεις ένα κείμενο να πάει μόνο του. Εμένα ανέκαθεν με τράβαγε το κείμενο αλλά πάντα φρόντιζα να το κόβω και να το διαμορφώνω ανάλογα με το τελικό συμπέρασμα που ήθελα να φτάσω. Έτσι σπαταλάω τον πιο πολύ χρόνο όχι στο γράψιμο αλλά στην προετοιμασία του καθώς και τη δομή του.
    Σε λίγο θα δω το so-called ποστ σου!!!

  19. freddy Says:

    εχεις δικιο!
    αφηνω τις λεξεις και το συναισθημα να με οδηγησουν!
    απλα σκεφτομαι τι θελω να γραψω.τιποτε αλλο.μετα βγαινουν μονα τους!ειναι σαν να θελω να ξορκισω τους δαιμονες!τιποτε αλλο δεν μετραει εκεινη την στιγμη!
    το ορμα το ειπα αστειευμενος λογω τις αγωνιας σου να διαβασεις!
    θελω το γραψιμο να ειναι εκτονωση για μενα οχι επαγγελμα!γιαυτο και το κανω χυμα!ειμαι και υδροχοος μην ξεχνας!

  20. darkenlight Says:

    Ε, σωστά… αφού είσαι υδροχόος νομίζω ότι πλέον έχω καταλάβει κάθε πτυχή του εαυτού σου…!!

  21. freddy Says:

    μπα!ποτε δεν καταλαβενουν οι αλλοι απολυτα εναν υδροχοο!
    ακομα και εγω κουφενομαι ωρες ωρες με τον χαρακτηρα μου!

  22. darkenlight Says:

    Απορώ γιατί ασχολείσαι τόσο με τα ζώδια…το θεωρώ ανιαρό…

  23. freddy Says:

    εγω τα ΛΑΤΡΕΥΩ!

    ΧΕ ΧΕ ΧΕ ΧΕ!

    Και εχω παρα πολλους λογους και αποδειξεις για να το λεω αυτο………..

  24. darkenlight Says:

    Εγώ έχω πολλούς λόγους για να τα θεωρώ βλαμμένα. Άκου ζώδια… Είναι τόσο προβλέψιμα και βαρετά..


Leave a Reply

