Dark & Light

Embracing the dark and the light in us all…

Απαράδεκτα Δικαιωματα August 3, 2007

Filed under: Thoughts — darkenlight @ 11:59am

Καθ’όλη τη διάρκεια της ανθρώπινης ύπαρξης δημιουργήθηκαν άπειροι νόμοι καθώς και πολλές πεποιθήσεις. Ακόμα και σήμερα όμως, υπάρχουν απόψεις και νόμοι που δεν συμβαδίζουν με την ανθρώπινη εξέλιξη τόσο πρακτικά όσο και πνευματικά.

 Ο πιο απαίσιος από όλους, όμως, είναι αυτός της θανατικής ποινής.

Θυμάμαι όταν ήμουν στο σχολείο, ακόμα, και είχαμε στην ύλη του μαθήματος “Νεοελληνική Γλώσσα” το θέμα της Θανατικής ποινής. Παρατήρησα με έκπληξη πως ουκ ολίγοι συμμαθητές μου κατά κάποιο τρόπο την υποστήριζαν προφασιζόμενοι δικαιολογίες-παπαριές του τύπου “όταν κάποιος διαπράττει ένα έγκλημα πρέπει να τιμωρηθεί”. Εγώ συνήθως αδιαφορούσα. Δεν με απασχολούσε η γνώμη τους, ούτε καν η γνώμη της καθηγήτριας. Όμως εκείνη τη φορά σήκωσα επιτόπου το χέρι μου και, αρκετά διστακτικά, η καθηγήτρια μου έδωσε την άδεια να μιλήσω. Δυστηχώς, πολλές φορές οι καθηγητές/ιες δεν μου παραχωρούσαν την πολυτέλεια του λόγου καθώς είχα αρκετά “προκλητικές” απόψεις, ενώ πολλές φορές “οδηγούσα τη ροή του μαθήματος σε λάθος συμπέρασμα”. Ένιωθα σαν τη Madonna όταν της έκοψαν το “Justify My Love” από το MTV (με τη διαφορά ότι εγώ δεν το επιδίωκα). Αφού, λοιπόν, είχα και επισήμως την άδεια να εκφράσω τη γνώμη μου είπα πως “υποτίθεται ότι όλοι οι άνθρωποι είμαστε ίσοι. Το θεωρώ απαράδεκτο ένας άνθρωπος να παίρνει από μόνος του το δικαίωμα να αφαιρεί τη ζωή του άλλου όταν ο ίδιος θεωρητικά υποστηρίζει την ισότητα. Φυσικά εξαιρείται κάποιος ο οποίος ανγκάζεται να αμυνθεί. Αλλά στην θανατική ποινή δεν υπάρχει θέμα άμυνας”. Σαν αντ-επιχείρημα ένας συμμαθητής μου είπε “ναι, αλλά και ο άλλος με ποιο δικαίωμα σκότωσε κάποιον άλλο?”. Εγώ απάντησα “και αυτό σημαίνει ότι πρέπει κι εμείς να δράσουμε ανάλογα? Είναι γελοίο. Ποιος είναι αυτός που σου δίνει το δικαίωμα να σκοτώσεις ένα συνάνθρωπό σου? Ξαφνικά είναι σαν να σκοτώνεις κάποιον που τον θεωρείς κατώτερο και καθόλου ίσο”.

Φυσικά δεν βρήκα το δίκιο μου. Όμως από τότε με ανυσηχεί εξαιρετικά το θέμα της θανατικής ποινής και πως ακόμα και σήμερα σε κάποιες χώρες επιτρέπεται και εφαρμόζεται. Ειδικά ο ξεφτυλισμένος τρόπος με τον οποίο εκτελείται μια τέτοια διαδικασία υποτιμά την εξέλιξή μας ως ανθρωπότητα. Είναι σαν happening, μόνο μπαλετάκι δεν βγαίνει να χορέψει πριν. Σε λίγο θα το σπονσοράρουν για να βγάλουν και λεφτά. Οι τρόποι, δε, είναι θεαματικοί, ευφάνταστοι και δημιουργημένοι με κέφι και μεράκι.

Απαράδεκτο δικαίωμα για μένα, επίσης, είναι κάθε είδους στερεότυπο και προκατάληψη. Μου είναι αδιανόητο το γεγονός ότι ακόμα και σήμερα γνωρίζω άτομα που κλείνουν πόρτες σε άλλους. Στη δουλειά ο προιστάμενός μου, μου ζήτησε να αποφεύγω όσο μπορώ να έχω πελάτες που είναι μαύροι. Ο λόγος… δεν τους πάει…

Δεν ξέρω ποιος είναι αυτός ο μαλάκας που πήγε και του ανακοίνωσε περίτρανα ότι σαν λευκός είναι ανώτερος από τους μαύρους. Δεν ξέρω ποιος είναι αυτός που είπε ότι οι γυναίκες είναι κατώτερες από τους άνδρες και καταχειροκροτήθηκε. Πως γίνεται να πιστεύεις ότι επειδή είσαι στρέιτ έχεις περισσότερα δικαιώματα από εμένα?

Ένα τρίτο απαράδεκτο δικαίωμα είναι αυτό της ιδιοκτησίας. Γιατί όλα χωρίζονται σε “δικά μου” και “δικά σου”? Γιατί να υπάρχουν άτομα που να μην έχουν τίποτα να πουν πως είναι “δικό τους”? Ποιος εκμεταλλεύτηκε την αφέλεια του κόσμου πρώτος και είπε “όλα αυτά είναι δικά μου”? Ποιος αποφάσισε πως κάποιοι δεν θα πάρουν τίποτα από αυτά που θα μοιράζονταν σε “δικά μου, δικά σου, δικά του”?

Τελευταίο απαράδεκτο δικαίωμα που θα ήθελα να αναφέρω είναι αυτό της παραβίασης της ιδιωτικότητας ενός ατόμου. Από που κι ως που κάποιος μπορεί να μπει σε ό,τι εγώ έχω δημιουργήσει και να μου τα καταστρέψει αν θέλει? Γιατί πρέπει να ζω με την ανασφάλεια ότι κάποιος μπορεί ανά πάσα στιγμή να εισβάλλει απότομα στη ζωή μου και να χαλάσει ό,τι εγώ έχω χτίσει μόνος μου?

Τελικά δεν νιώθω περήφανος με τον τρόπο που έχουμε προχωρήσει ως κοινωνία. Έχω την αίσθηση πως προχωράμε μπροστά ενώ κοιτάμε πίσω.

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα σκοντάψουμε.

Αν δεν έχουμε σκοντάψει ήδη.

 

20 Responses to “Απαράδεκτα Δικαιωματα”

  1. lensman Says:

    What you have just described was easily summed up by Gandhi in:

    “An eye for an eye leads only to more blindness.”

    Mesa stin orgi mas yia ekdikisi, skotonoume to diko mas kosmo, ke proxorame pisw. Exeis dikeo oti einai veveo pou tha skontapsoume. Ego anipomonw tin stigmi. Apla yia na mborw na girisw stous malakes kai na tous pw: HA. Sas to’pa!

    -and then of course, try and fix the fucking thing.

    Good post.

  2. freddy Says:

    χα!
    δικιο εχεις!
    παντως μου θυμιζεις στο Γυμνασιο που εγραφα Προκλητικες εκθεσεις και μια φορα μαλιστα μου ειχαν γραψει επανω στην εκθεση οτι αυτα τα πραγματα ΔΕΝ γραφονται σε εκθεσεις!λολ!
    εγω ημουν η αδιαφορος στο σχολειο γιατι δεν ηθελα να παιζω το παιχνιδι τους η προκλητικος.

  3. darkenlight Says:

    lensman,
    αυτή τη φράση δεν την έχω ξαναδεί ποτέ και είναι υπέροχη. Έχεις δίκιο.. κάτι τέτοιο εννοώ. Μια τέτοιου είδους ανυπομονησία έχω κι εγώ γιατί όπως κι εσύ ξέρω το αποτέλεσμα. Δεν είμαι σίγουρος όμως ότι θα είχα τη δύναμη να προσπαθήσω να καλυτερεύσω την κατάσταση και ντρέπομαι γι αυτό… Ευχαριστώ για το σχόλιο!

    φρεντυ,
    Εμένα οι εκθέσεις μου ήταν ΠΑΝΤΑ προκλητικές όπως και τα άρθρα μου τώρα. Οι καθηγητές μου γράφουν σχόλιο από κάτω “αυτό δεν είναι δημοσιογραφία, ούτε καν δημοσιογραφικό κείμενο”. Αλλά παίρνω 19-20 παρ’όλα αυτά. Οπότε δεν προσπαθώ καν να το αλλάξω το στυλάκι. Εδώ γουστάρουν και οι ίδιοι!!
    Εγώ ήμουν και αδιάφορος αλλά και προκλητικός την ίδια στιγμή. Δεν πέρναγα καλά αλλά σίγουρα έφυγα ικανοποιημένος και με το κεφάλι ψηλά χαμογελώντας.

  4. freddy Says:

    επειδη εχεις ωροσκοπο σκορπιο εισαι ετσι!
    επαναστατης!αλλα με αλλο στυλ απο οτι ο υδροχοος!
    καλα κανεις ρε μεινε ετσι!

  5. darkenlight Says:

    Ε, ναι δεν έχω σκοπό να αλλάξω ζώδιο!!! :P:P:P

  6. Neverlandean Says:

    Καλά οι απόψεις των συμμαθητών είναι εξοργιστικές! Το τι είχα ακούσει στο Λύκειο δεν περιγράφεται… Δεν μπορώ να καταλάβω από που βγαίνουν τόσοι φασιστόσποροι! Δηλαδή έχω μια υπόνοια για “δυνατά και ελληνικά” φερέφωνα. Ευτυχώς που υπήρχαν αλλοδαποί μαθητές στην αίθουσα αλλιώς ποιος θα τους συγκρατούσε.

    Σωτήρη όταν τελειώσεις και γίνεις δημοσιογράφος, ευχή και κατάρα σου δίνω μη δώσεις βήμα στον Καρατζαφέρη και τον Άδωνι. Έλεος πια! 😀

  7. bill g. Says:

    Οι αδικίες τις ζωής Σωτήρη…ή μάλλον οι αδικίες των κλειστών μυαλών…

    Το θέμα της ιδιοκτησίας με απασχόλησε και τώρα που ήμουνα στο χωριό του πατέρα μου, και έβλεπα τα χωράφια. Χέρσα όλα, παρατημένα, και να σκεφτείς ότι για χωράφια και κληρονομιές έχουν σφαχτεί αδέρφια. Και πώς καθορίζει ο νόμος την ιδιοκτησία όταν ο καθένας μπορεί να τραβήξει το φράχτη ένα μέτρο παραέξω και να κλέψει την διπλανή “ιδιοκτησία”; Ειρωνικά είναι όλα.

    Οι δικοί μου συμμαθητές πάντως, πέρσι, στο θέμα της θανατικής ποινής (έχει γίνει εφιάλτης αυτό το θέμα για τους μαθητές κάθε 3ης Λυκείου) ήταν μισοί-μισοί, και μου έκανε εντύπωση πώς υπήρχαν τόσο ανοιχτά μυαλά μέσα στην τάξη μου… ένιωσα μια οικειότητα μαζί τους, που δε την είχα νιώσει πριν, και βέβαια δε την ξαναένιωσα ούτε αργότερα 🙂

  8. darkenlight Says:

    Neverlandean,
    Ναι ρε γαμώτο.. ίδια οι γονείς τους είναι τα βλαμμένα. Στη σχολή μου τα παιδιά είναι κατά των Αλβανών και το φωνάζουν. Η πιο ηλίθια είπε “το θέμα κυρία είναι ότι… είναι αλβανοί… πως να το κάνουμε?” και δεν αντεξα και φώναξα “τι άλλο θα ακούσω με τις ηλίθιες εδώ μέσα”. Όλοι με κοίταξαν σοκαρισμένοι.
    Βασίσου πάνω μου νέβερ!!! Χαχα!

    Bill G.,
    Το θέμα της ιδιοκτησίας είναι ό,τι πιο χυδαίο υπάρχει. Μπορεί να μην είναι τόσο τρομερό αλλά είναι χυδαίο. Φαταούλικο. Είναι η απόλυτη κοροιδία.
    Εγώ πάλι τα έβλεπα στην τάξη μου όλα τα πρόβατα που δεν μίλαγαν. Είχαμε 2-3 ζώα να βγάζουν λόγο και οι υπόλοιποι κοιτούσαν σαν μαστουρωμένα. Το μέλλον έχει άποψη. Δεν φένεται?
    Εγώ δεν ένοιωσα οικειότητα μαζί τους ΠΟΤΕ!

  9. Neverlandean Says:

    Χρόνια πολλάαααααααααααααααα! 🙂
    (To ξέρω, άσχετο με το θέμα αλλά δεν έχεις shoutbox)

  10. darkenlight Says:

    Euxaristwww!!!
    Na sai kala!
    Les na valw shoutbox?

  11. freddy Says:

    να βαλεις!
    αλλα δεν θα εχεις τοσα κομεντς μετα!ολοι θα γραφουν εκει!
    λολ!

  12. freddy Says:

    darkenlight το παρτ 3 και τελευταιο σε περιμενει!ορμα!

  13. darkenlight Says:

    Tha to diavasw se ligo to part 3… thnx gia thn eidopoihsh

  14. freddy Says:

    ενοιτε οτι θελω κομεντ και σχολια ετσι??!!
    ειναι το πιο χοτ και παλαβο σημειο τις ιστοριας!
    και φαντασου οτι δεν εχω πει παρα το 1% απο ολα………..

  15. darkenlight Says:

    Εσυ δεν είσαι ο φρέντυ…
    Είσαι το “Βέρα Στο Δεξί”

  16. freddy Says:

    γιατι το λες αυτο???!!!!
    τι σε κανει να το πιστευεις αυτο??!!
    ΘΕΛΩ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ , ΣΧΟΛΙΑ , ΑΠΟΨΕΙΣ , ΤΩΡΑ
    ΤΩΡΑ
    ΤΩΡΑ

    ΤΩΡΑ ΛΕΜΕΕΕΕΕΕΕΕΕ!

    ΑΝΤΕ
    ΑΚΟΜΑ?

    ΠΕΡΙΜΕΝΩ!

    λολ!

  17. freddy Says:

    ακομα????

    λολ

  18. darkenlight Says:

    Mono aimomiksia kai dolofonia den exei pesei sto spiti sou….
    Se ligo tha vrethei kai o xamenos sou aderfos pou eixe xasei apo moro h mama sou…
    thes kai aitiologia? 😛

  19. Darkoteque Says:

    katarxhn na pw gia thn thanatikh poinh pws eimai kai egw KATHETH se kati tetoio. kai na ksereis pws sthn Ellada h thanatikh poinh katarghthike to 1994!!! dld paaaara poly prosfata! fantasou..
    epeishs gia tous marous twra. ena paradeigma tha dwsw kai TELOS!!!
    mia kopela [vrady twra..] etrexe na prolavei to leofwreio kapou mprosta sta panephsthmia [edw salonikh] kai ths peftei katw to kinhto [xwris na to katalavei] kai trexei apo pisw ths enas mayros [pou profanws to eide] kai thn fwnaze na ths dwsei to kinhto ths pou epese kai to mazepse. so..?
    enw opoiosdhpote allos [AKOMA KAI ELLHNAS] tha to eixe, “faei”!

    bloody kisses, to all!!! :***

  20. darkenlight Says:

    Γνωρίζω πως είναι πολύ πρόσφατες οι μνήμες τις ελλάδα από θανατικές ποινές λόγω μιας εργασίας που είχα κάνει σχετικά με το θέμα. Ήταν και εκεί που με είχαν πιάσει έντονα οι σκέψεις σχετικά με αυτό.
    Αχ μην κάνεις συγκρίσεις μαύροι- έλληνες- άλλοι…
    Θα μπορούσε ένας άλλος μαύρος στη θέση του να πάρει το κινητό. Δεν λέει κάτι..
    Είναι θέμα χαρακτήρα και μόνο….
    Το “Ακομα και έλληνας” με ξύνισε. Γιατί τι παραπάνω έχει ο Έλληνας για να λέμε “ακόμα και…”?
    Όλοι ίδιοι είναι μέχρι η κάθε προσωπικότητα να διαφοροποιηθεί από τη μάζα.


Leave a Reply

