Dark & Light

Embracing the dark and the light in us all…

“Όταν έρθεις στην ηλικία μου θα δεις” August 20, 2007

Filed under: Thoughts — darkenlight @ 11:58am

Πόσες φορές θα το ακούσω αυτό θεε μου?
Πόσες φορές θα αγανακτήσω με αυτή την ανιαρή φράση που την λένε τόσες φορές όσες λένε και τη λέξη “θέλω”? Δηλαδή πλέον πριν πάνε να μου πουν οτιδήποτε θα πετάγομαι και θα τους λέω “Ναι. Ξέρω όταν μεγαλώσω και φτάσω στην ηλικία σου θα καταλάβω”.
Ποτέ δεν πίστευα ότι είναι θέμα ηλικίας ο τρόπος σκέψης, λειτουργίας και λήψης αποφάσεων αλλά θέμα χαρακτήρα, ταχύτητας εξέλιξης και τρόπου έκφρασης. Αυτά τα 3 σχηματίζουν για μένα το επίπεδο ωριμότητας και ποιότητας ενός ατόμου. Το αν είσαι 20 ή 40 η μόνη διαφορά που υπάρχει είναι στο πλήθος βιωμάτων καθώς και στην αξία του κάθε βιώματος. Και ένας κοινότυπος κύριος θα πεταγόταν με ύφος “σ’έπιασα” και θα έλεγε “Ακριβώς, τα βιώματα είναι αυτά που κάνουν την διαφορά”. Εγώ σαν απάντηση θα έλεγα πως ο καθένας αντιλαμβάνεται διαφορετικά ένα βίωμα ανάλογα με τον χαρακτήρα του και τον τρόπο που έχει επιλέξει να εξελίσσεται. Αν βάλεις 3 ειδών κοπέλες να τις βιάσουν, η μία χαζογκόμενα, η άλλη φεμινίστρια, η τρίτη ευάλωτη, το αποτέλεσμα θα ήταν τελείως διαφορετικό και για τις 3. Η χαζογκόμενα θα κλάψει ελεεινά, θα ουρλιάξει και σε 3 μήνες θα το προσθέσει στο βιογραφικό της γελώντας με τις φίλες της που ο βιαστής την είχε φίφα. Η Φεμινίστρια ίσως καταφέρει να ξεφύγει, αν όχι θα δακρύσει αλλά δεν θα αφήσει να φανεί πως έχει πληγωθεί. Θα βρίζει με περισσότερο πάθος αργότερα τους άλλους. Η ευάλωτη κυνδινεύει να στιγματιστεί για όλη της τη ζωή. Ίσως και να κάνει χρόνια για να κάνει έρωτα. Το μόνο κοινό που θα είχαν οι 3 τους θα ήταν αυτό το δυσάρεστο γεγονός. Το πως θα το χρησιμοποιούσε η κάθε μία για την εξέλιξή της θα ήταν τελείως διαφορετικό. Και αυτό γιατί η κάθε μία αντιλαμβάνεται αλλιώς τα πράγματα.

Υπάρχουν όμως και χειρότερες περιπτώσεις ατόμων που επιμένουν, μέσα από μια διαμάχη με ένα άτομο μικρότερης ηλικίας, να αγανακτούν λέγοντας “δεν μπορώ να συζητήσω με ένα άτομο στην ηλικία σου. Δεν μπορείς να καταλάβεις τίποτα”. Εγώ αυτό θα το ονόμαζα αδυναμία υποστήριξης μιας άποψης ή, ακόμα χειρότερα, έλλειψη επιχειρημάτων πάνω στη διαφωνία. Γιατί είναι πραγματικά γελοίο και ξεκαρδιστικό το γεγονός ότι σου πάνε κόντρα, έρχονται σε συνεχή διαμάχη μαζί σου και όταν πια δεν έχουν μια απάντηση που να στέκει με αξιοπρέπεια ως αντι-επιχείρημα σου πετάνε την άφόρητα κλισέ φράση “δεν γίνεται να μιλήσω με ένα άτομο στην ηλικία σου”. Είναι σαν να παίζει ένας ατάλαντος ηθοποιός “Αντιγόνη”. Πραγματικά, δυσκολεύεσαι να μην γελάσεις.

Αυτό που με ικανοποιεί είναι ότι τελικά, ποτέ κανείς δεν με απέρριψε όταν ήρθε η ώρα να εκφράσω άποψη. Και είναι πανέμορφο κάτι τέτοιο. Γιατί δεν χρειάζεται καν να κρύψω ότι θα με σκότωνε η απαξίωση όταν θέλω να μιλήσω. Δεν μιλούν με άτομα της ηλικίας μου γιατί είμαι μικρό και είναι μεγάλοι αλλά μόλις πω “να σου πω κάτι?” και ετοιμάζομαι για το, ομολογουμένως ατελείωτο, μπλα μπλα μου ΔΕΝ σηκώνουν το χέρι ψηλά γυρίζοντας πλάτη για να δείξουν αδιαφορία αλλά σηκώνουν το φρύδι ειρωνικά περιμένωντας για τη δήλωση-βόμβα (που ποτέ δεν θα σκάσει γιατί είμαι της “σάλτσας”). Έτσι, ακούνε μισή ώρα να επαναλαμβάνω την ίδια άποψη με διαφορετικά λόγια 50 φορές και νομίζουν ότι ακούν κάτι διαφορετικό. Και δεν υπάρχει περίπτωση να το δεχτούν αλλά αρχίζουν να αμφιβάλλουν για το πόσο λάθος είναι αυτό που λέω. Άλλωστε όταν σου επαναλαμβάνουν 5 φορές το ίδιο πράγμα με διαφορετικό τρόπο την κάθε μία δεν έχεις παρά να το ξανασκεφτείς από την άλλη πλευρά, αυθόρμητα, χωρίς να στο ζητήσει κάποιος.
Και αυτό είναι ένα κόλπο που χρησιμοποιώ συχνά για να δω αν όντως η φύση του ανθρώπου είναι τέτοια ώστε να μην σε ακούσει λόγω ηλικίας. Δεν πρόκειται όμως για την φύση του ανθρώπου αλλά για την τεχνητή φύση στερεοτύπων. Και οτιδήποτε έχει φτιαχτεί από τον άνθρωπο δεν ήταν ποτέ τέλειο. Πολλές φορές ήταν απλά καταστροφικό.

Και το συμπέρασμα από όλο αυτό το κατεβατό είναι πλέον ευνόητο. Η ηλικία δεν περιορίζει τις δυνατότητες ενός ατόμου. Ο κλειστός τρόπος σκέψης, καθώς και η έλλειψη άποψης, περιορίζει την ελευθερία μια ολόκληρης ομάδας ατόμων. Απλά γιατί ένα στερεότυπο μπορεί να αναπαραχθεί εκατομύρια φορές χωρίς καν να αλλάξει προκειμένου να μην το βαρεθεί ο άνθρωπος.

Τα στερεότυπα είναι ένα είδος ξανα-ζεσταμένου φαγητού. Καταντά άνοστο μόλις καταλάβεις τη γεύση του και με τον καιρό το βαριέσαι.

 

20 Responses to ““Όταν έρθεις στην ηλικία μου θα δεις””

  1. bill g. Says:

    Σωτηράκο, μ’άρεσε τρομερά η επιχειρηματολογία σου σ’ αυτό το ποστ. Μ’ αρέσει που αναπτύσσεις με ρητορικές μεθόδους το δίκιο σου, καλύπτοντας κάθε κενό που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει κάποιος για να σου ανταπαντήσει. Με πωρώνουν κάτι τέτοια. Μπράβο ρε!

  2. Darkoteque Says:

    POLY WRAIO POST!!! einai sto top twn agaphmenwn mou, pleon..
    opws leei k o Bill apo panw.. “μ’άρεσε τρομερά η επιχειρηματολογία σου σ’ αυτό το ποστ”. pragmatika, omws..

    bloody kisses :***

  3. impressedguy Says:

    Υπάρχει η νοητική ηλικία και η χρονολογική ηλικία. Κάποιος μπορεί να είναι πχ 35 χρονών αλλά νοητικά να είναι 12 και το αντίστροφο…

  4. Chameleon_Dark Says:

    …Πραγματικά, η νοητική και η χρονολογική ηλικία (η, οποία,βασικά είναι μελάνι πάνω σε ένα χαρτί ληξειαρχείου στην ουσια…),καθώς και η βιολογική (το πόσο “αισθάνεσαι” δλδ),είναι εντελώς ασχετες πολλές φορές μεταξύ τους… Και,καλώς ή κακώς, το να έχεις “δίκιο”, δεν είναι ένα ηλικιακό προνόμιο… Το μόνο που (ίσως) “κερδίζεις” όσο περνάνε τα χρόνια, είναι εμπειρία για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορέσεις να αναπτύξεις την επιχειρηματολογία σου:η ίδια η επιχειρηματολογία, δεν είναι “αυτοφυής”, ούτε εμφανίζεται αυτόματα με την δημιουργία λευκών τριχών ;)…

    Συνέχισε να τους φέρνεις σε απόγνωση !!!

  5. freddy Says:

    ΕΓΡΑΨΕΣ παλι νταρκεν!
    δυστηχως ομως μαλακες θα υπαρχουν παντα.αλλα και εσυ θα εχεις παντα τα τριχωτα σου ζουμερα αρχιδια για να τους γραφεις!
    λολ!

  6. darkenlight Says:

    bill g.,
    Βασικά εγώ πορώνομαι μόνος μου όταν γράφω και είμαι σαν σχιζοφρενής, γράφω μια άποψή μου και μέσα μου γεννιούνται ερωτήσεις αμφισβήτησης σε αυτό που πιστέυω και μετά αρχίζω να ανταπαντάω στον εαυτό μου.. Είναι πραγματικά μανία!! Γουστάρω όταν γράφω έτσι!!

    Darkoteque,
    Εμένα πάντως ΔΕΝ είναι από τα αγαπημένα μου… Αλλά δεν είμαι απογοητευμένος και από το κείμενο 😛

    impressedguy,
    Ακριβώς!

    Chameleon_Dark,
    Δεν ξέρεις τι ευχαρίστηση είναι να τους βλέπω να αγανακτούν (και επομένως να μην έχουν τι να πουν).

    freddy,
    Thnx! Άντε πάλι με τα αρχίδια… ΠΑΙΔΙΑ ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΑΚΙ (εγώ είμαι αυτό.. Δεν θέλω σχόλιο πάνω σε αυτό)!

  7. revqueer Says:

    ρε ντάρκεν, κι εμένα δε φαντάζεσαι πόσο μου τη σπάει όταν μου το λένε αυτό! Κeep up the good fight!

  8. freddy Says:

    γουτσου γουτσου το σκασμενο!
    με το μπιμπερο στο στομα ακομα εισαι!λολ!
    ρε μην στραβωνεις αφου ειπαμε οτι το Μεντιουμ βρηκε τι ρατσα ορχεις εχεις!!!!!!!!
    ΛΟΛ!!!!!!!!
    χΑχΧΑχαχΧΑχαΧΑαχΑΧΑαχΧΑχαχΑΧαχΧΧαχΧΑΧαχχαχΧΑΧΑΑαχΧΑΧΑ!

  9. ethanandthecity Says:

    αποδεικνύεις καθημερινά μέσα απο τα κείμενα σου, την ωριμότητα σου αλλά και το εξαιρετικό του χαρακτήρα σου. Keep up!

  10. Neverlandean Says:

    Ποια επιχειρηματολογία ρε παιδιά; Δεν καταλάβατε ότι λέει το ίδιο πράγμα 50 φορές; 😛

    Πόσο με μισείς που είμαι εξυπνάκιας; 😉

  11. darkenlight Says:

    revqueer,
    Ξέρω ότι υπάρχουν άνθρωποι που καταλαβαίνουν απόλυτα τι εννοώ… Χαίρομαι που είσαι ένας από αυτούς…

    freddy,
    Γελάει καλύτερα όταν γελάει ο Σωτήρης…

    ethanandthecity,
    Έχω κοκκινίσει ολόκληρος με το σχόλιό σου. Σε ευχαριστώ για τα υπέροχα σχόλια. Νομίζω υπερβάλλεις λίγο.

    Neverlandean,
    Δεν νομίζω ότι είπα 50 φορές το ίδιο πράγμα γιατί στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ήρθα σε διαμάχη με κάποιον…
    Δεν σε μισώ… απλά αν μια μέρα ξυπνήσεις και βρεις δίπλα από το μαξιλάρι σου μια γάτα με σκοτωμένη με το σημείωμα “Guess Who’s Next” μην αναρωτηθείς ποιος το έκανε…!!!

  12. freddy Says:

    ΧααχΑΧΑΧχαχΑΧαχΑΧαχχΑΧαχΧΑΧαχΧΑΧχαΧΑΧαχΧΑχαχΑΧαχΧΑΧαχΑΧ!
    αΥΤο με την γατα μου αρεσε!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ΛΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΛ!!!!!!!!!!!!!!!!!

  13. Chameleon_Dark Says:

    Kalo, kalo…nomizw oti thymizei ligo apo “Godafather” – mono pou tote itan kefali alogou (oso na peis, pio brutal :P)

  14. haris Says:

    Πόσο δίκιο έχεις!
    Δυστυχώς οι “μεγάλοι” (που συνήθως είναι αφόρητα ανώριμοι) θέλουν να περνάει μόνο η γνώμη τους.

  15. apsoy Says:

    Δεν έχεις άδικο…
    Όταν φτάσεις στην ηλικία μου θα το δείς ότι το εννοώ αυτό που λέω…

    ΑΛλού είναι το θέμα ρε συυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυ
    πως μπορώ εγώ να φτάσω πάλι στη δικιά σουυυυυυυ?
    εεεεε?
    εεεεεεεεεεεεεεεε?
    εεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε?
    γαμάτο?
    Σε προβλημάτισα, έτσι?
    Δεν είμαι λίγο Θεός?
    Εεεεεεεε?

    (νομίζω πως έγινα πάλι 12 …τραγικό;)

    ΥΓ(Η γάτα δε φταίει σε τίποτα… σκότωσε τον Νέβερ και βάλε αυτόν δίπλα στη γάτα… :Ρ)

    φιλιά Σώτοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοο!

  16. freddy Says:

    χΧΑχαχΧΑΧχαΧΑΧαχΧΧαΧΧΑχ!
    Συμφωνω με τον ΑΠΣΟΥ!
    ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ!
    ΕΓΡΑΨΕ ΤΟ ΠΑΛΗΚΑΡΙ!
    ΛΟΛ!

  17. darkenlight Says:

    freddy,
    Πολύ γελαστούλης μας έχεις γίνει εσύ και κοίτα να συμμαζευτεί, θα σε δει κανένας περαστικός και θα μας περάσει για πούστηδες…

    Chameleon_Dark,
    Που να τα βρεις τα άλογα σήμερα? Πρέπει να τρέχω σε στάβλους και βρωμάει αφόρητα εκεί μέσα… Μια γάτα είναι σαφώς πιο πρακτική λύση…

    Haris,
    Δυστηχώς η κοινωνίας τους προτρέπει να ζητούν το δίκιο τους λόγω ηλικίας. Δεν τα φτιάξανε μόνοι τους όλα αυτά.. Να ναι καλά οι ανώτεροι να μας θυμίζουν τα παλιά, εφαρμόζοντάς τα και σήμερα…

    Apsoy,
    Χαχαχαχα!!! Οκ… Φοβάμαι μην κινήσω υποψίες έχοντας σαν πτώμα τον Never… Τα σίδερα της φυλακής είναι για τους λεβέντες, όχι για μένα 😛
    Που να τρέχω κι εγώ σαν την Πάρις στις φυλακές και να κλαίγομαι για να με λυπηθούν? Και όλα αυτά για τον Νέβερ? Τον εξυπνάκια? Ε, οχι… Δεν με κλείνουν και μέσα γιατί μου άρπαξε το παστίτσιο καλύτερα? (Νέβερ, πρέπει να παραδεχτείς πως σου έχω μια αδυναμία…!)

  18. freddy Says:

    καλεεεεεεεεεεεε?????!!!!!!!!!
    εμεις πουστηδεεεεεεεεεεεεεεεεεεες?????????!!!!!!!!!
    γιοχουουουοοουουυουο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    αντε μαρη απο εκει!!!!!!!!!!!!!!!!
    μουαχαχαχαχα!

    ( ενοειτε οτι κανω πλακα )

    ΛΟΛ

  19. freddy Says:

    επισης ειμαι Γελαδερο παιδι γελαω συχνα!
    κακο ειναι??!!
    το γελιο ειναι πηγη ζωης!!!!!!
    ελα παμε μαζι!
    αχαχΧΧΑχαχΧΑΧαχΑΧχαΧΧΑΧχαχΧΑχαχΧΑΧαχΧΑΧαχΧΑχαχΧΑχαχΧΑχαχΑΧαχ!
    ΓΕΛΑ ΚΑΙ ΕΣΥ ΡΕ!!!!!!!!!!!!!!!

  20. darkenlight Says:

    Απαπαπαπα… που να χαζογελάω μεσημεριάτικα.. θα με δει και κανείς και θα με περάσει για καθυστερημένο…


Leave a Reply

